Heb jij al geadverteerd op social media?

Bijna elke ondernemer heeft dit ooit al wel eens gedaan. Al was het maar voor 1 euro.

Je weet wel, die blauwe knop dat Facebook weergeeft met de tekst “bericht promoten”. Soms is zelfs Facebook zo vrij om aan te geven dat je voor x aantal euro x aantal personen extra kan bereiken.
Aantrekkelijk, niet?

Don’t do it!
Er zijn 2 manieren om te adverteren op Facebook:

  • Door te drukken op de knop “bericht promoten”

  • Door het Advertentiebeheer van Facebook te gebruiken

Ja je leest het goed, Facebook heeft een eigen (apart) platform om advertenties op te stellen.
Kies dus volgende keer voor de 2e optie.

Nog niet overtuigd?

  • In het Advertentiebeheer van Facebook kan je verschillende advertenties opstellen en vergelijken met elkaar. Op die manier creëer je de best presterende advertentie voor jouw doelgroep.

  • Via Advertentiebeheer kan je naast verschillende advertenties ook verschillende doelgroepen vergelijken. Zo geef je aan de ideale doelgroep (op Facebook) de beste advertentie weer.

  • Via bericht promoten wordt de focus gelegd op likes op je berichten. Is dat alleen jouw doel? Meer likes? In Advertentiebeheer gaat Facebook nog verder: op zoek naar klanten.

  • Natuurlijk niet iedereen wordt klant nadat ze 1x de advertentie hebben gezien en naar de website zijn gegaan. Stel advertenties in voor iedereen die op je website is geweest en nog twijfelt. Ook dit is enkel mogelijk via Advertentiebeheer. Via bericht promoten focus je je enkel op geslacht, locatie, leeftijd en interesses.

  • Wil jij weten hoeveel nieuwe klanten die campagne op Facebook heeft opgeleverd? Je kan het al raden zeker … ook enkel mogelijk in Advertentiebeheer.

Het instellen van een Advertentieaccount bij Facebook vraagt enige kennis.
Het is dus zeker niet verkeerd om je in het begin te laten bijstaan door een specialist.
Neem je nadien liever het roer zelf in handen? Dat is perfect mogelijk!

Veel succes met het instellen van je eerste ‘echte’ advertentie.